بیانیه سازمان حمایت درباره ی فراخوان یک شرکت مونتاژکار چینی
خبرگزاری نفت و گاز: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای رفع ایرادات محصولات x55 pro اطلاعیه صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از مهر، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام نمود: با توجه به کلیپ انتشار یافته درباب فراخوان شرکت مدیران خودرو در خصوص رفع عیب برخی محصولات x۵۵ pro ذکر برخی قوانین پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان جهت اطلاع همه مصرف کنندگان صنعت خودرویی کشور لازم و ضرورت دارد.
۱- برمبنای ماده ۴ قانون پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان «چنانچه نقص یا عیب قطعات ایمنی خودرو در طول دوره ضمانت بعد از سه بار تعمیر همچنان باقی باشد یا در صورتیکه نقص یا عیب قطعاتی که سبب حمایت لطمه جسمی یا جانی اشخاص گردد و با یک دفعه تعمیر برطرف نشده باشد یا خودرو بیش از سی روز به سبب تعمیرات غیرقابل استفاده بماند، عرضه کننده / تولیدکننده مکلف است حسب درخواست مصرف کننده خودروی معیوب را به خودروی نو تعویض یا با توافق بهای آنرا به مصرف کننده مسترد دارد.»
۲- همین طور برمبنای تبصره ۲ ماده ۴ «عرضه کننده حق واگذاری یا استفاده از خودروی مسترد شده را قبل از رفع عیب ندارد خودروی مزبور بعد از رفع عیب و نقص قبلی و با بیان صریح عیوب مزبور در اسناد واگذاری مجاز است.»
۳- برمبنای تبصره ماده ۵ قانون پشتیبانی از مصرف کنندگان خودرو استفاده از قطعات غیر استاندارد را تأیید نشده توسط عرضه کننده و نمایندگی های مجاز تعمیر ممنوع می باشد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب