تمامی کالاها تا آخر سال شناسه دار می شوند

تمامی کالاها تا آخر سال شناسه دار می شوند به گزارش خبرگزاری نفت و گاز، مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت اظهار داشت: ۸ هزار سرفصل برای شناسه کالا تعریف شده که تا آخر سال تمامی کالاها شناسه دار خواهند شد.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از مهر، حمید محله ای، مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت اظهار نمود: بر مبنای ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه مربوطه، وزارت صمت مکلف شده است که برای تمامی کالا شناسه تعریف کند. این فرایند الان برای ۸ هزار سرفصل آماده شده و امکان شناسه گذاری بوجود آمده و اخیراً هم ۶۸ تعرفه جدید به این مورد اضافه شده است.
وی اظهار داشت: ما مکلف هستیم تا آخر سال تمامی کالا شناسه گذاری نماییم چونکه مطابق قانون واردات کالا منوط به شناسه کالا است و این زیرساخت را آماده کرده ایم.
محله ای اظهار نمود: زیرساخت های لازم برای دریافت شناسه طراحی شده و گروههای که مبادرت به واردات کالا می کنند باید این شناسه ی کالا را دریافت کند. با تشکیل شناسه کالا کالاهای که وارد می شود کاملا شفاف شده و مشخصات کشور سازنده و نام تجاری درج می شود.
این مقام مسؤول در مصاحبه رادیویی بیان نمود: در حوزه عرضه کالا اگر کالایی گرفتار مشکل شود چه در قسمت فروشنده چه در قسمت خریدار شفافیت در زنجیره تأمین کالا ایجاد می شود. شفافیت در زنجیره تأمین و شفافیت در مناسبات تجاری و ایجاد تضمین کیفیت همچون مزایای شناسه کالا است.


منبع:

1403/03/25
13:24:49
5.0 / 5
231
تگهای خبر: خدمات , خرید , فروش , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز