تفاهم نامه تهاتر کالا بین ایران و ارمنستان به امضا رسید

تفاهم نامه تهاتر کالا بین ایران و ارمنستان به امضا رسید خبرگزاری نفت و گاز: رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، تفاهم نامه همکاریهای تجاری بوسیله تهاتر کالا و خدمات بین ایران و ارمنستان را امضاء کرد.



به گزارش خبرگزاری نفت و گاز به نقل از مهر، بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، مکانیزم تهاتر یکی از راهکارهای گذر از ممنوعیت های ناشی از شرایط تحریم است ازاین رو محمدعلی دهقان دهنوی رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در مسافرت به ارمنستان، در جهت تسهیل پروسه تجاری تفاهمنامه همکاریهای تجاری از راه تهاتر کالا و خدمات ایران و ارمنستان را امضا کرد.
در همین رابطه سپیده اکبرپور تجریشی رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان، ضمن اشاره به امضای تفاهمنامه های همکاری ایران و ارمنستان از راه تهاتر، اظهار داشت: مطابق با مفاد این تفاهمنامه مقرر شده است که دو طرف پس از گذشت ۳ ماه شرکت هایی را بعنوان اپراتور به یکدیگر معرفی و در ادامه این شرکتها فهرست کالاهای قابل تهاتر را تعیین و زمینه های اجرای این تفاهمنامه را فراهم نمایند.
به گفته وی؛ سازمان توسعه تجارت ایران تعیین کننده شرکتهای اپراتور و ناظر اجرای این تفاهمنامه است.
رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان در پاسخ به این پرسش که مکانیزم تهاتر در شرایط تحریم تا چه میزان می تواند تسهیل کننده روند تجاری باشد؟ اظهار داشت: دشواری نقل و انتقالات مالی در شرایط مالی سبب شد که برای عبور از آن به مکانیزم های دیگری چون تهاتر روی بیاوریم. ارمنستان از امضای تهاتر کالا با ایران استقبال کرده است.
اکبرپور تجریشی ضمن اشاره به افتتاح مرکز تجاری ایران در ارمنستان، بیان نمود: ارمنستان، دروازه ورود ایران به اوراسیا است ازاین رو با حضور محمد اتابک وزیر صمت وزیر صمت و وزیر اقتصاد ایران مرکز تجاری ایران در ارمنستان در فضای بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع و ۱۰۷ غرفه راه اندازی شد. به نظر می آید افتتاح این مرکز می تواند سرآغازی برای ارتقای اقتصادی دو کشور باشد.
وی در انتها از سفر معاون اول رییس جمهور ایران به ایروان اطلاع داد و اظهار داشت: محمدرضا عارف امروز در نشست رؤسای دولت های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا سخنرانی خواهند کرد و در ادامه هیأت ایرانی با نخست وزیر ارمنستان، ازبکستان، قرقیزستان دیدار و گفت و گو می کنند.
گفتنی است محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدعلی دهقان دهنوی رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور شرکت در «نشست بزرگ تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا» به ایروان جمهوری ارمنستان سفر کردند.


منبع:

1403/07/11
11:17:54
5.0 / 5
117
تگهای خبر: تجارت , تحریم , خدمات , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

خبرگزاری نفت و گاز OilNA
oilna.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خبرگزاری نفت و گاز محفوظ است

خبرگزاری نفت و گاز

اخبار روز حوزه نفت و گاز